Każda firma, której zależy na przyszłości, powinna regularnie przeprowadzać audyty operacyjne.
Pozwalają one sprawdzić, czy planowanie i realizacja działań w firmie są przeprowadzone dobrze, czy można coś poprawić, ulepszyć, by osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty. Często jednak audyt wpływa na pracę pracowników i atmosferę w firmie. Dlaczego tak się dzieje? Audyt najczęściej przeprowadzany jest przez zewnętrzną, wynajętą do tego firmię. Sprawdza ona dokumenty, rozmawia z zatrudnionymi osobami i spędza sporo czasu w kontrolowanym przedsiębiorstwie. Pracownicy często czują się zaniepokojeni że pracodawca im nie uda i czują się rozdrażnieni obecnością audytorów. Nie zachowują się w sposób swobodny, denerwują się, że ktoś kontroluje ich pracę, są nieufni, niejednokrotnie czują się osaczeni. Atmosfera staje się napięta – audyt operacyjny bywa trudnym czasem.
Jak poprawić atmosferę w firmie w trakcie audytu operacyjnego?
W każde przedsiębiorstwie panują troche inne zwyczaje, są różni ludzie, ale dobry kierownik zna swoją firmę doskonale. Dlatego jeszcze przed audytem powinien podjąć działania, dzięki którym uniknie się nieprzyjemnych sytuacji, napiętej atmosfery i lęku. Jest wiele środków, które można podjąć. Można porozmawiać z zatrudnionymi i wyjaśnić, że taki audyt będzie miał miejsce, wytłumaczyć, co on oznacza, uspokoić ich i rozwiać wszelkie wątpliwości. Zaufanie do kierownictwa wzrośnie, a poziom lęku zmaleje. Najlepszym rozwiązaniem będzie jednak zorganizowanie szkolenia dla pracowników firmy o tym, czym jest audyt operacyjny.
Jeśli chcemy jak najlepiej wyjaśnić swoim pracownikom czym jest takie przedsięwzięcie, dobrze jest poszukać informacji na ten temat w internecine. Najlepiej na stronie www firmy, np. tutaj: audyt operacyjny – jest to firma, która profesjonalnie zajmuje się audytem operacyjnym, a ich strona zawiera dokładne informacje.