Niektórzy ludzie wierzyli, że era cyfrowa zapowiada śmierć marketingu drukowanego.
Jednak z pewnością tak nie jest, ponieważ wiele firm działających w różnych branżach nadal korzysta z ulotek i gazetek promocyjnych skierowanych bezpośrednio do klienta. W ten niedrogi sposób również markety i sklepy spożywcze mogą zaspokoić swoje potrzeby reklamowe i pokazać klientom, na jakie artykuły zwrócić uwagę planując następne zakupy. Nie ma znaczenia, w jakim sektorze pracujesz, musisz upewnić się, że twoja kampania reklamowa jest skuteczna, a to można zmierzyć marżą zysku. Dodatkowo gazetki reklamowe to skuteczna forma marketingu, który dociera do szerokiego grona odbiorców, potrafi również skutecznie zainteresować konsumentów konkretnym produktem. Stwórz dobrze ulotkę, a uzyskasz przyjemną wizualnie formę reklamy. Ulotki mogą dostarczyć czytelnikowi znacznej ilości informacji w łatwym do odczytania formacie. Oferuje większą przestrzeń, w której możesz zawrzeć wszystkie przydatne dla konsumenta informacje, jak zdjęcie produktu, jego normalna cena, oraz cena promocyjna. W ten sposób klient może łatwo zobaczyć, ile pieniędzy może zaoszczędzić robiąc zakupy w trakcie trwania obniżki.
Ulotki umożliwiają tworzenie przyciągających uwagę nagłówków i używanie ich wraz z kolorowymi obrazkami, aby przyciągnąć uwagę czytelnika.
To, obok faktów i statystyk, może pomóc zachęcić klientów do wybrania zakupów w konkretnym sklepie. Klienci chętnie przeglądają gazetki promocyjne online, gdzie mogą szybko i w przystępny sposób porównać w serwisach ceny interesujących artykułów w kilku sklepach. Dzięki temu łatwiej jest zaplanować zakupy, jeśli zależy nam na niższych cenach i oszczędzaniu na kupowaniu codziennych produktów. Również gazetki lidl są chętnie przez wiele osób przeglądane online, a znajdziemy w nich wiele ciekawych promocji, które pojawiają się regularnie. Przykładem takiej ciekawej promocji są tygodnie tematyczne dotyczące konkretnego państwa, kiedy to mamy okazje zakupić smakołyki i produkty spożywcze niespotykane w naszym kraju.