Promocja w internecie jest ważną częścią działań marketingowych – dzięki niej możliwe jest m.in. zdobycie nowych klientów, zwiększenie ruchu organicznego na stronie oraz poprawienie wskaźników konwersji zakupowej. Jakie jej elementy powinny brać pod uwagę krakowskie firmy?
Wizytówka Google — jak firmy z Krakowa mogą zdobyć dzięki niej nowych klientów?
Dla firm, działających wyłącznie na lokalnym, krakowskim rynku, świetną metodą promocji może być stworzenie i optymalizacja wizytówki Google Moja Firma. Sposób postępowania przy jej zakładaniu opisano szczegółowo w artykule: „Promowanie lokalnej firmy w Internecie – poznaj skuteczne sposoby” – warto do niego zajrzeć, znajdziemy tam bowiem dużą dawkę specjalistycznej wiedzy. Należy przy tym pamiętać, że pozycja wizytówki w wynikach wyszukiwania zależeć będzie m.in. od opinii, zamieszczanych przez naszych klientów (dobrym pomysłem jest więc zachęcanie ich do pozostawiania komentarzy).
Pozycjonowanie — co to takiego?
Każdy krakowski przedsiębiorca, który chce wypromować firmę w internecie, stara się też zwykle zwiększyć widoczność swoich treści poprzez zdobycie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Stosowane do tego techniki nazywane są pozycjonowaniem. Zalicza się do nich m.in.:
- optymalizację treści,
- optymalizację techniczną strony,
- link-bulding.
Częścią działań pozycjonujących można zająć się samodzielnie, jednak w praktyce najlepszym sposobem na szybkie uzyskanie wymiernych rezultatów jest skorzystanie z pomocy fachowców. Ciekawą ofertę usług w tym zakresie prezentuje na przykład strona https://www.dawidwieczorek.pl, której właścicielem jest Specjalista SEO Dawid Wieczorek – pozycjonowanie stron internetowych, ul. Bosaków 5a 31-476 Kraków, Tel: 884889447. Firma ta może pochwalić się długą, bo aż jedenastoletnią historią, a liczne grono zadowolonych klientów najlepiej chyba świadczy o wiedzy i fachowości zatrudnionego w niej personelu.’
Optymalizacja treści witryny — na jakich działaniach powinni skupić się krakowscy przedsiębiorcy?
Jak już wspomniano, optymalizacja treści jest jednym z podstawowych działań pozycjonujących. Wśród najważniejszych czynności, jakie w jej ramach powinny wykonać firmy z Krakowa, wymienić można:
- rozbudowę istniejących tekstów o nowe treści (w tym również o grafikę lub elementy multimedialne, na przykład o filmy instruktażowe);
- stworzenie odpowiedniej struktury linków wewnętrznych;
- eliminację błędów merytorycznych;
- nasycenie tekstów właściwie dobranymi słowami kluczowymi.
Ważną kwestią jest też eliminacja zjawiska duplicate content.
Jak przeprowadzić optymalizację techniczną strony www?
Nawet najbardziej wartościowe treści nie zrobią wrażenia na klientach, jeżeli strona nie zostanie odpowiednio dopracowana technicznie. Działania w tym zakresie również warto powierzyć specjalistom, o ile bowiem np. dostosowanie meta tagów do wymogów silników wyszukiwarek nie stanowi zwykle problemu, o tyle już konsolidacja skryptów Java oraz plików stylu może wymagać eksperckiej wiedzy SEO. Krakowscy przedsiębiorcy powinni też pamiętać, że ważnym elementem optymalizacji technicznej jest implementacja przycisków CTA, zachęcających klientów do określonego działania.
Link-building – co właściciele krakowskich firm, działających w internecie, powinni o nim wiedzieć?
Zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania nie jest też raczej możliwe bez pozyskania backlinków. Jako źródła, z których mogą one pochodzić, wymienia się zwykle:
- komentarze (np. na forach);
- artykuły sponsorowane;
- wpisy gościnne.
Właściciele krakowskich biznesów on-line powinni przy tym pamiętać, że obecnie algorytmy wyszukiwania promują nie tyle ilość, ile raczej jakość linków.
W jaki typ reklamy online mogą zainwestować firmy z Krakowa?
W ramach działań promocyjnych w internecie można też wykupić płatną reklamę. Krakowscy przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na taki krok, mają do wyboru:
- kampanie Google Ads;
- płatne ogłoszenia w mediach społecznościowych;
- artykuły sponsorowane (opcja ta, jak już wspomniano, pozwala też pozyskać linki przychodzące).
Coraz popularniejszym wśród krakowskich firm sposobem budowania pozycji rynkowej jest też obecnie korzystanie z usług influencerów – użycie ich wizerunku pozwala na zbudowanie określonego obrazu przedsiębiorstwa w oczach klientów.