Transkrypcje SpiszeTo

Podcasty są aktualnie jednym z najpopularniejszych form publicystycznych. Ich zaletą jest możliwość zapoznania się z ciekawymi tematami bez konieczności poświęcania czasu na czytanie obszernego tekstu. Możliwe jest słuchanie podcastu nawet podczas jazdy samochodem, czy też wykonywania obowiązków domowych. Nie zawsze jednak forma audio przekazywania informacji jest wystarczająca, dlatego też warto przeprowadzić ich transkrypcję. W tym artykule wyjaśnimy, kiedy warto to zrobić.

Jak transkrypcja pomaga w SEO i pozycjonowaniu?

By treść była wartościowa pod kątem SEO, musi docierać do jak największego grona odbiorców i cieszyć się dużą popularnością. Dobrym sposobem na to jest połączenie formy audio z klasyczną tekstową, dzięki czemu w każdej chwili użytkownik może doczytać fragmenty, które uznał za istotne i chce je utrwalić. Firma spiszeto.pl zaleca dokonywanie transkrypcji podcastów celem poprawienia pozycjonowania. Pamiętać trzeba, że na chwilę obecną treści audio nie są indeksowane przez roboty wyszukiwarek. Opublikowanie podcastu w formie tekstowej sprawi, że będzie on dużo lepiej widoczny w sieci.

Komu przydają się podcasty w formie tekstowej?

Przygotowując jakiekolwiek materiały do publikacji w internecie, warto pamiętać o różnych ograniczeniach osób, które mogą być nimi zainteresowane. Publikowanie podcastu w formie audio z pewnością łatwiej trafią do osób niewidomych i niedowidzących, jednak jeśli konkretnym tematem zainteresuje się osoba niesłysząca, forma audio będzie kompletnie nietrafiona. W takiej sytuacji transkrypcja umożliwia dostęp do treści nawet osobom niesłyszącym i niedosłyszącym.

Transkrypcja podcastów

Czemu transkrypcja zwiększa zasięgi?

Podcast wydaje się być najwygodniejszą formą dostępu do różnych informacji, ponieważ umożliwia zapoznawanie się z nimi nawet podczas wykonywania innych czynności. Nie każdy jednak lubi tę formę zapoznawania się z ciekawymi materiałami. W dalszym ciągu wiele osób woli w swoim tempie zapoznać się z informacjami w formie pisanej, dlatego też publikując podcast zarówno w formie audio, jak i tekstowej dotrzeć można do dużo większego grona odbiorców.

Czy warto umieszczać materiały w wielu formatach?

Najlepszym rozwiązaniem umożliwiającym dywersyfikację treści, jest umieszczenie jej w jak największej ilości formatów. Idealnym rozwiązaniem jest tworzenie materiału bazowego w formie wideo. Filmy w internecie cieszą się niesłabnącą popularnością. Posiadając materiał tego typu, łatwo wyciągnąć z niego same audio, które staje się w ten sposób podcastem i również ma swoje konkretne grono odbiorców. Ostatnim krokiem jest wykonanie transkrypcji, która dociera do najwierniejszych fanów treści pisanej oraz osób mających problem ze słuchem. W ten sposób jeden konkretny materiał może trafić aż do trzech różnych grup odbiorców.

W jaki sposób zadbać o możliwość dzielenia się treścią?

Bardzo ważnym narzędziem, służącym poprawie popularności publikowanych materiałów, jest możliwość dzielenia się treścią między użytkownikami. W przypadku materiałów w formie audio lub wideo możliwość ta jest mocno ograniczona. Dokonanie transkrypcji umożliwia dużo prostsze dzielenie się i udostępnianie fragmentów podcastu. Jest to szczególnie ważne, jeśli kogoś może zainteresować konkretny fragment przekazywanych informacji. Zachęcić to może również do zapoznania się z pełną, oryginalną treścią przez nowych użytkowników.

By Prezes