We współczesnej rzeczywistości sukces firmy uwarunkowany jest w znacznej mierze jej obecnością w wirtualnej przestrzeni. Strony internetowe, bo właśnie o nich mowa, to bowiem doskonały sposób na dotarcie ze swoją ofertą do znacznie większego grona odbiorców. Aby jednak zainteresować ich swoimi towarami lub usługami, konieczna jest aktualizacja treści i dostosowanie witryny do zmieniających się regularnie trendów. Jak często należy modernizować stronę? Jakie korzyści niesie ze sobą takie działanie i dlaczego nie warto go bagatelizować? Poznaj z nami zalety, płynące z regularnych aktualizacji witryn internetowych.
Dlaczego warto zadbać o regularne aktualizacje strony internetowej?
Regularne aktualizacje strony internetowej niosą ze sobą cały szereg wymiernych korzyści. Na ich liście nie może zabraknąć przede wszystkim lepszych wyników w zakresie pozycjonowania witryn, które podlegają systematycznej modernizacji. Wpływają na to przede wszystkim algorytmy wyszukiwania, dla których częstotliwość wprowadzania zmian na stronie to ważny wyznacznik jej wartości dla potencjalnych odbiorców. Regularnie aktualizowane strony uznawane są więc za bardziej interesujące, czemu sprzyja również podążanie za nowymi trendami w projektowaniu witryn internetowych. Dla odbiorcy nie ma bowiem nic gorszego, niż przestarzały design, niezorganizowane menu czy brak dostosowania strony do urządzeń mobilnych.
Jak aktualizacje wpływają na bezpieczeństwo witryny w sieci?
Mówiąc o zaletach, płynących z regularnych aktualizacji stron internetowych, nie należy zapominać również o kwestiach, związanych z jej bezpieczeństwem. Zaniedbania w tym zakresie mogą bowiem doprowadzić do zwiększenia:
- podatności na włamania i wyciek danych,
- zagrożenia wirusami i złośliwym oprogramowaniem,
- ryzyka nasilonych ataków hakerskich.
Wszystko to wpływa w znacznym stopniu na bezpieczeństwo użytkowników. Nic dziwnego, że świadomi przedsiębiorcy coraz częściej wybierają profesjonalne usługi, obejmujące m.in. regularną aktualizację stron internetowych. Takie wsparcie oferuje swoim klientom firma Webros. Skorzystanie z niego gwarantuje spokój i bezpieczeństwo witryny, która staje się tym samym nie tylko zawsze aktualna, ale również i w pełni wydajna. To z kolei buduje doświadczenie użytkowników sprawiając, że chcąc oni odwiedzać ją znacznie częściej, korzystając przy tym z oferowanych na niej towarów lub usług.
Jak często przeprowadzać aktualizację strony internetowej?
Na to pytanie nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Wiele zależy bowiem od:
- rodzaju zamieszczanych na stronie treści,
- dynamiki zmian w danej branży,
- postępującej sukcesywnie rewolucji technologicznej.
Nie bez znaczenia pozostają tutaj również informacje od użytkowników, którzy mogą zgłaszać problemy z intuicyjną obsługą czy też brakiem responsywności witryny. Z reguły uznaje się jednak, że strona internetowa powinna być aktualizowana przynajmniej raz w miesiącu, choć aktualizację wtyczek CMS, związanych z bezpieczeństwem, warto przeprowadzać raz na siedem dni.
Które elementy strony warto regularnie aktualizować?
Dotychczasowa lektura przyniosła odpowiedź na pytanie, jak często aktualizować stronę internetową i dlaczego warto to robić. Które jej elementy powinny jednak podlegać takim działaniom? Wśród tych najważniejszych wymienia się z pewnością:
- oprogramowanie witryny, czyli wtyczki wybranego systemu CMS, bazy danych i szablony graficzne strony,
- elementy wizualne, do których zalicza się m.in. grafikę i zdjęcia, multimedia, a nawet kolorystykę witryny,
- publikowane treści, istotne nie tylko z punktu widzenia użytkowników, ale również i, wspomnianych już wcześniej, algorytmów Google.
Wszystkie wymienione czynniki sprawiają, że strona staje się interesująca w odbiorze, wpływając jednocześnie na tempo jej ładowania, bezpieczeństwo witryny i możliwość przeglądania jej na urządzeniach mobilnych, bez utraty pełnej funkcjonalności.
Jakie sygnały wskazują na konieczność aktualizacji witryny?
Jak już wspomnieliśmy, strona internetowa powinna być aktualizowana przynajmniej raz w miesiącu. Istnieją jednak czynniki, których pojawienie się może wskazywać na konieczność wcześniejszego podjęcia tego rodzaju działań. Mowa tutaj przede wszystkim o:
- powolnym ładowaniu się witryny,
- trudności w nawigacji czy braku intuicyjnej obsługi, zgłaszanej przez użytkowników,
- zmianie oferty firmy lub adresu jej siedziby i danych kontaktowych.
W tym kontekście warto podkreślić jeszcze raz, że aktualizowana na bieżąco strona internetowa generuje znacznie większy ruch, kreując jednocześnie profesjonalny wizerunek firmy i jej pozytywny obraz w oczach potencjalnych klientów.