Od czego zależy wysoka pozycja strony w wyszukiwarce Google?

Dzięki właściwemu pozycjonowaniu strony internetowej, zyskuje ona lepszą widoczność w popularnych przeglądarkach, co z kolei przekłada się na liczbę odwiedzających ją użytkowników. To z kolei rzutuje na zwiększoną sprzedaż towarów i usług, oferowanych przez daną firmę. Jakie aspekty wpływają na pozycjonowanie strony? Sprawdź, o co musisz zadbać, by dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów.

Co wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce Google?

Na pozycję stron w wyszukiwarce Google – zdecydowanie najpopularniejszej wśród użytkowników Internetu – wpływają przede wszystkim różnorodne algorytmy. Ich celem jest analiza czynników, rzutujących na ranking. Ich pozytywna weryfikacja przekłada się na wyższą pozycję w rankingu, co z kolei sprawia, że strona internetowa wyświetla się na lepszych pozycjach. Z tego procesu doskonale zdają sobie sprawę specjaliści od pozycjonowania stron, wychodząc ze swoją ofertą do świadomych przedsiębiorców. Jedną z tych najczęściej polecanych znajdziesz na stronie Promowanie stron internetowych w Lublinie – Studio Ads Joanna Galant, gdzie przeczytasz zarówno o znaczeniu pozycjonowania lokalnego, jak i o kampaniach Google Ads. W obu przypadkach efektem będzie dotarcie do większego grona potencjalnych klientów, co będzie rzutować na wzrost sprzedaży.

Co wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce Google?

Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

Zanim jednak nawiążesz współpracę z profesjonalistami, warto dowiedzieć się, czym tak naprawdę jest pozycjonowanie. Pod tą nazwą kryją się różne działania, mające na celu optymalizację witryny tak, by pojawiała się ona, jak najwyżej w wynikach popularnych wyszukiwarek internetowych. Takie pozycjonowanie opiera się na różnych technikach, m.in. na stosowaniu słów kluczowych, również tych, układających się w tzw. „długi ogon”. Będzie to rozbudowane pytanie, które wpisywane jest często w pole wyszukiwarek. Jak pokazuje praktyka, takie pozycjonowanie przynosi zdecydowanie lepsze rezultaty niż to, opierające się na frazach ogólnych.

Czym są słowa klucze i dlaczego warto ich używać?

Zostańmy jeszcze na chwilę przy słowach kluczowych, bo to właśnie one odgrywają bardzo istotną rolę w procesie pozycjonowania strony w przeglądarkach. Wiesz już, że nazwa ta dotyczy wyrażeń, wpisywanych przez użytkowników w pola wyszukiwarek. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz kurtki męskie turystyczne czy buty sportowe, bardzo ważne jest, aby na stronie znaleźć można było odpowiedzi na związane z danym asortymentem zapytania. W pierwszym przypadku może to być „która kurtka najlepiej sprawdzi się w trakcie niepogody”, w drugim z kolei „jakie modele butów będą najlepsze do gry w siatkówkę”.

Na jakich elementach opiera się pozycjonowanie strony?

Mówiąc o pozycjonowaniu strony, nie należy zapominać również o podstawowych elementach, na których opiera się to działanie. Będzie to:

  • link building, czyli linki, które prowadzą do konkretnej strony internetowej – ich duża ilość to wyraźny sygnał dla algorytmów, wskazujący na wysoką wartość zamieszczanych na witrynie treści,
  • optymalizacja strony na wartościowych słowach kluczowych,
  • audyt SEO, sprowadzający się do szczegółowej analizy witryny od strony technicznej, dokonywanej przez profesjonalistów.

 Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

Dlaczego warto zadbać o pozycjonowanie?

Czy pozycjonowanie strony jest potrzebne? Oczywiście, że tak! To właśnie dzięki niemu możliwe staje się:

  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • przyciągnięcie uwagi osób, poszukujących konkretnych towarów i usług, co przekłada się na ich sprzedaż,
  • budowanie stabilnej pozycji na rynku.

Takie działanie jest niezwykle istotne w przypadku firm, funkcjonujących w branżach, w których konkurencja jest bardzo duża. I choć na jego efekty trzeba z reguły poczekać nieco dłużej, z pewnością przełożą się one na stopniowe zwiększanie ruchu na stronie, budując tym samym konkurencyjność firmy na dynamicznie zmieniającym się rynku. W tym kontekście niezwykle istotne będzie również pozycjonowanie lokalne, zwiększające widoczność przedsiębiorstwa w regionie i budujące sukces lokalnych biznesów w najbliższym otoczeniu. 

By Prezes